Gør som Egon Olsen, hav en plan

Først vil jeg takke for alle de søde beskeder som respons på mit nyhedsbrev om at spise på følelser. Det er dejligt at vide, at I kan bruge det, der bliver sendt ud, og det ser ud til at det nyhedsbrev ramte plet.

Derfor kommer her næste tip til at komme igennem Covid-19 uden for mange kilo på sidebenene.

Dem af jer, der kommer i klinikken ved, at jeg altid anbefaler at have en plan/strategi når I for eksempel skal ud at rejse, eller skal holde juleferie eller påskeferie mm. Jeg synes, I skal lave en strategi for, hvordan jeres spisning skal være de kommende uger. Det er altid nemmere at komme godt igennem en anderledes periode, når man har en plan.

Jeg ved ikke, hvordan planen skal være for dig, men læg en plan….

Det kunne fx være; jeg vil holde mig til Superkuren, men én gang om ugen må jeg træde ved siden af.

Det kunne fx være;  jeg kan ikke følge min madplan 100 %, når hele huset er fyldt med mand, kone, børn og vi ikke kan handle ind som vanligt, men jeg sørger for at spise tre måltider og tillader ikke mig selv at snacke.

Det kunne fx være; jeg følger min madplan 100 % men tilvælger at drikke et glas vin hver aften.

Og så videre og så videre…….

Det kan godt være, at din plan ikke er helt så ”hysterisk” som din kostplan vanligvis er, men jeg er sikker på, at hvis du laver en plan, så står det ikke nær så slemt til på den anden side af Covid-19, som hvis du bare tænker ”nåmen, jeg kan jo ikke komme til vejning, så jeg ser hvad der sker”.
Jeg ved, hvad der sker. Du ved, hvad der sker. Alle ved, hvad der sker. Vi slipper tøjlerne og så gør det først galt. Det er lidt som en rullende snebold. Den første dag tager vi tre lakridser, den næste fem, på tredjedagen kan det også være lige meget og så høvler vi hele posen og lidt til. Er det ikke rigtigt ? Vi har set det før, så vi ved, det er sandt !

Så som Egon Olsen i Olsen banden ville gøre; han ville lave en plan. Det skal du også gøre. Så bliver det sk…. godt Egon !

0 Shares